Nimi “treku” tuleb baski perekonnanimest Aldabaldetreku. Täna juhib firmat perekonna kolmas generatsioon, kes jätkavad firma traditsiooni sellega, et töötavad valdkonnas, mida nad armastavad. Aastate jooksul – poolesajandi pikkuse ajaloo jooksul – on Treku saanud omajagu kogemusi, millest osa on olnud väljakutseks, sealhulgas majanduskriisid, mis on ärile raskesti mõjunud ja hävitavad üleujutused aastatel 1953 ja 1983. Kuid just head kogemused on need, mis väärivad mäletamist ja nende seas on sõprussuhted, mis on loodud nii firmasiselelt kui väliselt, tunnustus lojaalsetelt klientidelt ja uutele turgudele sisenemisest tulenev sensatstioon.
Olles õppinud firma varasematest generatsioonidest, on Treku suutnud oma toodetes edukalt kombineerida moodsa ja traditsioonilise ja lisada detaile, mis viivad meid ajas tagasi.
Treku on juba algusest saati pühendunud oma edasimüüjatele ja nende rollile kui brändi esindajatele ning nende võimele anda lisaväärtust. Lisaks nende professionaalsusele (mis rajaneb kogemusel ja kirel), annab edasimüüjate võime valida parimad mööbliesemed meeletust valikust maailmas saadaoleva mööbli seast ja nende teadlikus mööbliesemete komplekteerimisel klientidele nende esimese kokkupuute mööbliga. Teisisõnu annavad nad klientidele võimaluse puudutada, tunda ja visualiseerida kolmemõõtmeliselt mööblieseme kuju ja suurust, mis on loodud konkreetses ruumis paiknema ja seda täiendama. Nagu hea vein, hea film või misiganes asi, mis on loodud meid rõõmustama, hea disain võib muuta kultuurilised barjäärid vaevumärgatavateks. Selle tõendiks on Treku rahvusvahelisus ja vennasidemed, mis ühendavad üht klienti San Fransiscos teisega Baskimaal puhtalt läbi selle, et nad mõlemad on valinud teatud mööblieseme samast kollektsioonist oma kodu kaunistama.
Francis Gainzarain, Bilbaos asuva Marina Diseño poe omanik, on vägagi teadlik muutuste protsessidest, millesse me sukeldunud oleme. Ta pole olnud pelgalt tunnistajaks oma enda kodulinna hämmastavale evolutsioonile (ta pood asub vaid viieminutise jalutuskäigu kaugusel Guggenheimi muuseumist Bilbaos), ta on kogenud lisaks ka drastilisi muutuseid, mis on aset leidnud disainermööbli tööstuses. Ta leiab, et kõige suurim muutus, mis on aset leidnud alates äriga alustamisest 1979-l aastal, on seotud klientidega: “Nad on tänapäeval palju nõudlikumad ja üldiselt palju teadlikumad”. See tähendab, et ka edasimüüja roll peab arenema ja tänapäeval peavad edasimüüjad nägema rohkem vaeva, omama paremaid instinkte ja olema ausamad, kui otsustavad, mida maailma suurest ja globaliseerunud kaubavalikust välja valida. Ent peamine eesmärk jääb samaks: pakkuda (peaaegu) ideaalselt mööblivalikut klientidele.
Treku “rafineeritud lihtsus” on rohkem kui piisav, et omada tugevat mõju kvaliteetmööbli innukatele kogujatele, olenemata päritoluriigist.
Iñigo Etxebeste, Treku müügidirektor, on selle mõttega väga tuttav. “Erinevused maitsetes, mis eksisteerivad Prantsusmaa ja Lõuna Korea vahel, on väiksemad, kui need, mis eksisteerisid kahe Hispaania linna Galicia ja Valencia vahel kakskümmend aastat tagasi.”. Ja tõepoolest pole kokkusattumus, et brändi müüakse rohkem kui viiekümnes riigis üle maailma ja et see pole jõudnud vaid üldsuse tähelepanusse, vaid ka kogenud edasimüüjate omasse. Maalim on muutunud ja on väiksem ning globaliseerunum, kuid samas on üha rohkem hägustumas barjäärid, mis vanasti eristasid erinevaid maitseid disainermööbli valdkonnas.
Sisustusstuudio Now võttis Treku tooted oma tootevalikusse. Meie salongis Pärnu mnt 160 on võimalik mööblivalmistaja valikuga tutvuda.