Nimi “treku” tuleb baski perekonnanimest Aldabaldetreku. Täna juhib firmat perekonna kolmas generatsioon, kes jätkavad firma traditsiooni sellega, et töötavad valdkonnas, mida nad armastavad. Aastate jooksul – poolesajandi pikkuse ajaloo jooksul – on Treku saanud omajagu kogemusi, millest osa on olnud väljakutseks, sealhulgas majanduskriisid, mis on ärile raskesti mõjunud ja hävitavad üleujutused aastatel 1953 ja 1983. Kuid just head kogemused on need, mis väärivad mäletamist ja nende seas on sõprussuhted, mis on loodud nii firmasiselelt kui väliselt, tunnustus lojaalsetelt klientidelt ja uutele turgudele sisenemisest tulenev sensatstioon.
Olles õppinud firma varasematest generatsioonidest, on Treku suutnud oma toodetes edukalt kombineerida moodsa ja traditsioonilise ja lisada detaile, mis viivad meid ajas tagasi.
Francis Gainzarain, Bilbaos asuva Marina Diseño poe omanik, on vägagi teadlik muutuste protsessidest, millesse me sukeldunud oleme. Ta pole olnud pelgalt tunnistajaks oma enda kodulinna hämmastavale evolutsioonile (ta pood asub vaid viieminutise jalutuskäigu kaugusel Guggenheimi muuseumist Bilbaos), ta on kogenud lisaks ka drastilisi muutuseid, mis on aset leidnud disainermööbli tööstuses. Ta leiab, et kõige suurim muutus, mis on aset leidnud alates äriga alustamisest 1979-l aastal, on seotud klientidega: “Nad on tänapäeval palju nõudlikumad ja üldiselt palju teadlikumad”. See tähendab, et ka edasimüüja roll peab arenema ja tänapäeval peavad edasimüüjad nägema rohkem vaeva, omama paremaid instinkte ja olema ausamad, kui otsustavad, mida maailma suurest ja globaliseerunud kaubavalikust välja valida. Ent peamine eesmärk jääb samaks: pakkuda (peaaegu) ideaalselt mööblivalikut klientidele.
Treku “rafineeritud lihtsus” on rohkem kui piisav, et omada tugevat mõju kvaliteetmööbli innukatele kogujatele, olenemata päritoluriigist.
Iñigo Etxebeste, Treku müügidirektor, on selle mõttega väga tuttav. “Erinevused maitsetes, mis eksisteerivad Prantsusmaa ja Lõuna Korea vahel, on väiksemad, kui need, mis eksisteerisid kahe Hispaania linna Galicia ja Valencia vahel kakskümmend aastat tagasi.”. Ja tõepoolest pole kokkusattumus, et brändi müüakse rohkem kui viiekümnes riigis üle maailma ja et see pole jõudnud vaid üldsuse tähelepanusse, vaid ka kogenud edasimüüjate omasse. Maalim on muutunud ja on väiksem ning globaliseerunum, kuid samas on üha rohkem hägustumas barjäärid, mis vanasti eristasid erinevaid maitseid disainermööbli valdkonnas.