Hea ja iseenesest mõistetava tööstusdisaini loomiseks ei piisa ainult ülikooli kraadist, selleks on annet, distsipliini ja töökat järjepidevust vaja.
Eelkõige on vaja mõista, miks ühte või teist toodet vaja on ja kellele seda vaja on.
Hollandi päritolu Roderick Vos annab nendele küsimustele põhjalikud vastused mitte ainult verbaalsel, vaid ka intellektuaalsel disainiteel. Kuigi ta ise on öelnud, et ta ei salli intellektuaalset lähenemist disainiprotsessis a la “disain loeb”, vaid hindab pigem selle tagasihoidlikkust. Olles tudeerinud ja töötanud Indoneesias ja Jaapanis ning lõpetanud Eindhoveni Disainiakadeemia Hollandis, miksib Vos enda töömeetodisse ja loomingusse aasia filosoofiat, kontseptuaalsust, vanakooli käsitööoskusi kui ka innovaatilisi tööstuslikke tehnoloogiaid. Selle väljundina sünnivad tähendusega personaalsed tooted. Roderick lähtub loomeprotsessis ühest väga lihtast printsiibist, milleks on aus praktilisus. Kui diivan, tugitool, küünlajalg, laud või riiul on tema enda jaoks piisavalt lihtne ja praktiline, on tootel ka lõpptarbija jaoks piisav tähendus ja funkstioon. Edasine on juba interjööri personaalse kujunduse keemia.
Roderick Vos on koostööd teinud ja tooteid disaininud nii Driade’le, Alessi’le, Moooi’le, Linteloo’le kui ka Pode’le, kelle kunstidirektor ta käesolevaga on.
Just nimelt kelle, sest aus ja iseenesest mõistetav disain on subjekt mitte objekt, kes elab kuni kultuur kaob. Mõned tema tööd asuvad ka Stedelijk’i kaasaegse kunsti muuseumi püsiekspositsioonis Amsterdamis.
Peatselt on meil suur au Roderick Vos’i disainitud Pode tooteid ka Pärnu mnt 160 Sisustusstuudio Now! poes pakkuda, mis võimaldab kõikidel huvilistel kunstniku loominguga kohapeal vahetult tutvuda.
Kui peaks Rodericki ideelisel tasandil kellegagi võrdlema, siis esimesena meenub legendaarne Tšiili kontseptuaalse filmikunsti režissööri Alejandro Jodorowsky ja tema meistriteos “Püha Mägi”, kust leiab selliseid ruume, milles Roderick kohati mõtleb. Sest talle meeldib alati paar sammu kaugemale astuda kui teised. See intuitiivne mõtteviis kinnitab tema käekirja unikaalsust, mis väljendub ka tema viimastes Pode toodetes. Aga mis on igapäevane elukeskond ilma kontseptuaalsuse, personaalsuse, praktilisuse ja karakterita? Üks olulisimaid prantsuse antropolooge Marc Augé nimetab seda kohta mittekohaks.